Pluggeliplugg, mat och helgplaner

Har försökt banka in all filosofi i huvudet idag. Det har gått lite blandat. På provet får man ha med sig handskrivna anteckningar så jag har skrivit upp alla viktiga begrepp man ska kunna och vad lite olika gubbar tyckte och tänkte. När jag fick skrivkramp tog min snälla mor över och jag sa vad hon skulle skriva. Smart som jag är tänkte jag även ta med de anteckningar jag tagit under föreläsningrna.

Även Youssef har varit hemma idag så vi har pluggat tillsammans och ätit halvt misslyckade pannkakor. Till middag blev det sushi med mamma och det är en maträtt jag bara tycker om mer och mer. Förut gillade jag det inte alls men nu är det mumsmums.

Imorgon har vi två prov, filosofi som sagt och i svenska. Jag och Isabel har planerat att fika efter om det finns några pengar på våra konton. Jympa blir det på kvällen (har saknat det men nu får jag äntligen börja igen!), förhoppningsvis ska jag även umgås med min Youssef efteråt.

Helgen bjuder på en massa saker. På lördag ska jag jobba (läskigt jag kan ju fortfarande ingenting om bilar!), på kvällen blir det födelsedagsfirande av Hanna som fyller år imorgon. Måste köpa en present till henne också när nu det ska hinnas med. På söndag är det jag som håller i Kyrkis och jättekul att jag ska hålla i det ensam. Hade inte hjärta att be Åsa vara med, hon förtjänar att vara ledig. Får iallafall lite stöd av en av prästerna. Efter Kyrkis är det SSU:s årsmöte där vi ska besluta om den nya styrelsen bland annat. Är taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0