20 minuterstrafik

En tunnelbanestation på min linje håller på att byggas om och då är det 20 minuterstrafik istället. Irriterar mig väldigt mycket på det i och med att det gör så att det tar ännu längre tid för mig än vanligt att ta mig hem från jobbet. De dagar jag slutar sent måste jag åka tbana hem, annars väntar jag ju på pappa och åker med honom. Imorgon slipper jag iallafall att åka komunalt. Både jag och en till tjej som jobbar i växeln skulle jobba till sex imorogon, men hon föreslog att jag kunde fråga om jag får jobba mellan sju och halv fyra istället eftersom att det ändå är så lugnt på kvällarna. Sagt och gjort, frågade hon som bestämmer och det var helt okej. Skönt att jag slipper ha två sena dagar i rad.

Men som sagt tunnelbanetrafiken - jag tycker att de kan ta och bli klara nu så man slipper vänta så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0