Den dagen min dotter blev galen

Rubriken är densamma som titeln på den bok jag precis läste ut. I början hade jag lite svårt för den, men det kan ha att göra med att min koncentration inte var den bästa. Men ju mer jag läste desto bättre blev den. Michael Greenberg berättar om sommaren då det kom fram att hans dotter är psykiskt sjuk. Det är verkligen intressant att få ta del av deras liv, och hur de handskas med de problem som kommer med sjukdomen.

Denna sommar, liksom alla andra, har jag haft väldigt mycket tid till att läsa. Har stött på både bra och mindre bra böcker, men en serie som jag verkligen fastnat för är berättelsen om Lotta Thells liv. Jag har läst de två första böckerna av fem. Som vanligt när jag hittar böcker som verkligen är jätte intressanta börjar jag vela mellan att läsa så fort som möjligt för att få veta vad som händer, eller om jag ska spara det så att det inte tar slut alltför snabbt.

När jag jobbar är det rätt avkopplande att läsa när det inte kommer några samtal. Ikväll blir det väl till att leta reda på en ny bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0