Bryssel - Staden som fångade mitt hjärta

Jag har alltid vidhållit att Stockholm är min stad, det är här jag vill leva mitt liv. Efter denna resa har jag dock börjat tänka om. Det var kärlek vid första ögonkastet.

Vi anlände tidigt på tisdageftermiddagen. Vi bodde på ett jättefint lägenhetshotell som låg centralt, jag och Saskia delade lägenhet. På kvällen blev vi guidade av en svensk man som är bosatt i Bryssel. På kvällen besökte vi en italiensk restaurang, bra service, god mat, fina lokaler och trevlig personal!

På onsdagen besökte vi parlamentet och kommissionen. Vi träffade även en militär som berättade om hur det militära i EU fungerar. Bella fyllde år så vi firade med tårta och ett restaurangbesök med seafood.

På torsdagen fick vi veta mer om kyrkans roll inom EU. Vi fick reda på hur de jobbat med flykting- trafficking- och kärnvapenfrågor. Det var jätteintressant! Vi besökte även uppståndelsekapellet och fick höra om deras verksamhet. På eftermiddagen och kvällen blev det shopping! Köpte lite kläder och choklad. Restaurangbesök och sedan tillbaka till hotellet för att packa (jag fick kämpa på ett bra tag för att få ner allt).

På fredagen besökte vi en katedral som var väldigt fin. Vi besökte även rådet och fick prata med en svenk sekreterare om hennes arbete, hon visade oss runt i huset. Därefter begav vi oss mot flygplatsen.


Utsikten från min och Saskias balkong


Vi blev guidade genom staden




Katedralen som besöktes sista dagen, otroligt vacker


Starbucks på flygplatsen

Jag ska tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0