Namn

På matte workshopen idag var vår lärare uttråkad när ingen behövde hjälp så han gick in på scb för att se hur många som heter samma sak som honom. Jag har tidigare sökt på andra sidor för att se hur många som har samma efternamn som mig, och testade på skoj att söka på scb, bara för att se om det stämmer (det gjorde inte det på den andra sidan jag kollade på). Av någon anledning sökte jag på hur många som heter Sandra också, och detta fick jag fram:

Förnamn

  • Det finns 29 614 kvinnor som har förnamnet Sandra. Av dessa har 24 573 namnet Sandra som tilltalsnamn.
  • Det finns 3 män som har förnamnet Sandra. Av dessa har 1 namnet Sandra som tilltalsnamn.

    Nu undrar jag vem denna man är som har samma förnamn som jag? Spännande.

Kommentarer
Postat av: Ina

Vad kul! Hur lång är utbildningen? Jag tror ja också hade valt gymnasieelever! Högstadiet måste ju vara värst, trotsålder och envisa tonåringar, inte kul, haha :P



Det är verkligen superroligt! Min familj hade ett helikopterföretag när jag föddes och flera år framåt och pappa jobbar fortfarande som pilot. Var han som inspirerade mig. Ångrar mig verkligen inte :) Men tror jag vill utbilda mig till något mer sen, pilot är ju en rätt osäker bransch tyvärr...

2010-04-22 @ 12:43:13
URL: http://inakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0