Hösten och framtiden

Jag har sett mitt schema. Både för hösten och våren. Jag vet inte hur mycket eller lite det kommer att ändras om innan vi börjar. Som det ser ut nu iallafall har jag fått alla kurser jag önskat. Kurser som jag vill ha höga betyg i. Tisdagar kommer att vara en lång dag, men roliga lektioner. Dock har jag mycket längre dagar än jag förväntat mig. Om det visar sig att schemat är klart då innebär det att jag måste avstå från en sak som sker utanför skoltid. Jag som tycker att det är svårt att säga nej.

Snart går jag sista året, snart går jag ut. Det känns så ofattbart. När blev jag stor? Det finns dagar jag längtar efter att bli vuxen på riktigt - flytta hemifrån, ha bil och körkort, gifta mig och få barn. Samtidigt är allt sånt så läskigt, så stort. Allt är så främmande. Snart måste jag veta vad jag vill göra. Vad jag ska göra med mitt liv, min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0