Midsommarafton

Tog jag med kameran igår? Ja. Tog jag några kort? Nej.

Picknickade tillsammans med Saskia, en gammal klasskompis och två vänner till dem. Det var trevligt, fick mig att tänka på annat, åtminstone stundtals. För igår var dagen som du åkte, och i förrgår sa vi hejdå. Nu är det två sms per dag som gäller ända tills du kommer hem igen. Då kommer jag få höra din röst igen, höra dig säga att snart så ses vi. 42 dagar till. Sen är det den 8e augusti.

Tillbringade gårdagskvällen ensam hemma igår. Tittade på Chile-Spanien matchen, satt vid datorn och läste. Och smsade med den underbaraste.

Jag är halv. Den ena delen av mig är kvar här hemma. Den andra halvan sitter i en bil, vilse någonstans i Tyskland, på väg till det varma landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0