Alice i Underlandet

Såg som sagt Tim Burtons Alice i Underlandet i 3D igår. Jag tyckte filmen var bra, den är välgjord. Det var många år sedan jag såg den tecknade versionen och minns således inte särskilt mycket av den, men flera scener i filmen fick mig att komma ihåg delar av den tecknade. Johnny Depp var helt klart bäst, han passade superbra som hattmakarn! Blev lite besviken på Anne Hathaway som spelade den vita drottningen, jag gillar henne men jag tyckte inte att hon gjorde en bra roll i filmen. Mia Wasikowska spelar rollen som Alice och jag tycker att hon är duktig, dock ser inte Alice ut sådär i mitt huvud, men duktig var hon.

Jag tycker helt klart att filmen är sevärd! Vet dock inte om jag tycker att själva 3D-delen var så jättebra, jag hade förväntat mig lite mer där.

Ramla inte ner i något hål :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0