Prestationsprinsessan

Sakta men säkert går det framåt med förberedelserna inför den muntliga engelskredovisningen som äger rum imorgon. Vi har fått en ny lärare i engelska då den ordinarie gått på mammaledighet, och det som oroar mig mest är att jag inte vet hur han bedömer. Han har aldrig hört mig prata engelska (kanske litegrann på lektionerna förstås), men inte på en redovisning. Jag vet inte hur han tänker och vad han tycker krävs. Jag känner lite prestationsångest, men det jobbigaste är att jag är rädd för att misslyckas. Alltid denna rädsla över att inte räcka till och att inte vara tillräckligt bra. Jag kan säga till mig själv att jag är bra som jag är och att jag inte blir en sämre människa för att jag inte är perfekt hela tiden, men det är en helt annan sak att lyssna och ta till sig av de orden. Ibland lyckas jag, ibland går orden inte in i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0