Tankar innan natten

Jag tänker mycket. Mycket och ofta på saker som jag egentligen inte borde. En viktig sak som jag lärt mig är att vända negativa tankar till positiva. Jag försöker se ljuspunkterna och inte bara mörkret. Jag har så mycket att vara glad över och jag ska verkligen ta till vara på det. Inte låta mig trampas ner av andra, inte låta mitt humör förstöras på grund av utanförskapskänslor. För när jag tänker efter så finns det saker som jag hellre vill göra, människor som jag hellre umgås med. Det är underlättande att kunna tänka så och att veta att det är sant.

Det som är jobbigt kommer jag nu, som jag tidigare skrivit, få hjälp med. Få hjälp att bearbeta något som hänt för länge sedan. Få hjälp att trivas. Få hjälp att orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0