Hälsa

Jag har aldrig varit en person som klagat högt över mitt utseende. När några av mina smala vänner gnällt över att "de är tjocka", har jag valt att inte säga någonting. Varken "men kolla på mig då", eller "nej du är inte alls tjock!". Istället har ilskan bubblat inom mig, det har varit nära att ögonen tårats.

Jag är definitivt inte smal, men jag skulle inte säga att jag är tjock (det skulle jag heller inte kalla någon annan). Jag har helt enkelt volanger, som det så fint heter.

Istället för att klaga högt väljer jag att göra något åt det, eller bara acceptera att det är såhär jag ser ut. Just nu är jag ju inte riktigt helt nöjd med hur jag ser ut. Det är inte sunt att äta som jag gör; för oregelbundet och dåligt (lunchen i skolan är inte den bästa) samt för mycket socker. Jag vill inte fokusera för mycket på vad vågen visar, jag tycker att det är bättre att titta i spegeln och tänka på hur man mår. Men jag vet ändå på ett ungefär hur mycket jag bör väga för att det ska vara hälsosamt. Det kommer att bli tufft att få bort de där extrakilona, det är ju inte bara 1-2 kg som ska bort...

För att peppa mig själv ska jag anmäla mig till Topploppet, om någon vill hänga på får ni jättegärna göra det! Bort med fett och in med lite muskler istället! Detta ska jag banne mig klara av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0