Jag är inte negativ, nej nej

Vissa dagar tycker jag att matte är ganska lätt, andra dagar förstår jag ingenting. Verkligen ingenting. Idag är en sådan dag då matte är världens sämsta ämne och jag undrar varför jag behöver kunna f(x)!? Funktion hit och ekvation dit. Visst är matte viktigt, eller iallafall det grundläggande. Jag förstår inte varför jag ska tvingas lära mig detta. För det är ingenting som jag kommer att ha användning av, för jag förstår inte, det går bara in genom ena örat och ut ur det andra. Vi får hoppas att jag på provdagen kan och förstår äckelmatten.

Nu ska jag laga mat därefter ska jag kasta iväg matteböckerna och ägna mig åt något annat tråkigt skolarbete. Rolig fredag jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0