Onsdag 9/12 -09

Naturkunskapen var lite halvrolig, men har även gjort viktiga saker - jag har börjat plugga inför provet. Om ett tag ska jag ha PH och sedan engelskaredovisning, där emellan kanske jag ska hinna med att äta lite lunch också. Tyvärr serveras det ogod mat och jag vet inte om jag är så villig att lägga pengar på att äta utanför skolan. Tufft I-landsproblem.

Mitt julklappsköpande har gått rätt bra nu, har en del kvar att köpa till, bland annat pappa och Christoffer. De är så jobbiga, ingen av dem säger vad de önskar sig. Den 19e ska jag fira lilla jul med Youssefs familj och lite släkt, känns kul att jag ska få vara med. Det som kommer kännas lite knas är att jag är van vid att ha julklappar till alla som jag firar med (syftar på riktiga julafton), men jag har inte dirket tänkt köpa julklappar till Youssefs kusin och moster... Nej. Det jag vill komma fram till är att det kommer att kännas konsigt att vara med när jag inte har något att ge till alla dem.

Min engelskaredovisning kommer nog att bli lite flummig, vet inte riktigt vad hon har förväntat sig att man ska ha med. Nu satsar vi på att prata pyttelite om Anzac day, lite mer om Thanksgiving och lite extra om julen. Tummen upp på det. Därefter ska jag bege mig hemåt för att fortsätta att plugga litegrann, men kanske även slå in lite julklappar. Ikväll har jag mina små konfirmander, där ska det lekas (ja, jag är 17 år inte sju...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0