Fredag 021009

Spanskan igår var jättekul! Lärde mig lite nya fraser, vann preteritum-imperfekt-tävlingen, och hade det roligt. Efter skolan var jag hos Youssef, och när jag kom hem på kvällen satt jag lite vid datorn och läste psykologi. Psykologi är helt klart den mesta intressanta och roligaste kursen vi läser just nu. Lär mig nya saker hela tiden och blir sjukt peppad. Längtar lite efter att få påbörja uppdraget då jag valt ett så spännande ämne.

Snart ska jag fortsätta plugga, ska försöka skriva klart det litterära reportaget idag. Om en timme har jag utvecklingssamtal så vi får se hur långt jag hinner. Annars får jag fortsätta senare. En kurs som det verkligen inte går bra i just nu är matte. Jag förstår inte. Jag förstår inte. Jag förstår inte. Ibland blir det lite bättre efter att jag kastat iväg böckerna och sedan tar upp dem igen, men det är inte alltid det är så smart att kasta iväg dem. Som på lektionerna tex. Hemma går det ju iallafall bra.

I eftermiddag ska jag och fika med rardufvan och sötsemlan på caféet där Youssef praktiserar. Ikväll blir det bio med några vänner och sen får vi se.

Nej nu måste jag börja plugga så jag hinner skriva något innan det är dags för utevcklingssamtal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0