Politik och träning

Igår skrevs motioner på SSU-mötet, därefter skulle de klubbas igenom. Hanna och jag kommer bli hatade på ARSKen, människor kommer tycka att vi är liberala. Men jag är inte emot friskolor och det står jag för. Punkt slut. En motion gjorde mig väldigt upprörd, människan som skrev den tror att jag inte tycker om honom längre. Jag var lätt irriterad så att säga. En annan motion är inte så seriös men den är vackert skriven, blir spännande att se hur den avslås.

Var på ett jympapass i måndags och jag är bara pepp på att träna mer! Ska på ett pass imorgon, vill egentligen idag men jag har inte tid. Imorgon blir det dock jympa bas, körde medel sist, ska se hur olika jobbiga de är. Ett pass i helgen ska hinnas med också.

Om ca en halvtimme ska jag bege mig till skolan, har projektredovisning i engelska. Innan jul skrev jag ett mail till läraren där jag sa att jag tycker att uppgiften verkar vara ogenomtänkt, så vi får se om jag får onda ögat i eftermiddag. Ikväll har jag mina konfirmander och sedan är det Qet efter tror jag. Vi måste prata om resan, den är inte planerad på lovet så vi måste tänka om. Vi hade inte haft det här problemet nu om de hade lyssnat på mig från första början. Men varför lyssna på en 17 årig tjej? Vad vet hon om saker och ting.

Jag pendlar mellan att vara oerhört pepp och glad mellan att vara irriterad och ilsken. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0